Ciorba de leurda


Ce bine ca a venit primăvara. 
Am așteptat destul să ma reîntâlnesc cu zilele mai lungi și mai călduroase, cu soarele și copacii înfloriți și, mai ales, cu ”verdețurile” proaspete din piețe. 
Iubesc ceapa verde, ridichiile și roșiile… mai ales alăturate unui caș proaspăt numai nițel sărat. Zilele trecute am găsit ceva interesant și anume leurdă. Era atât de proaspătă și de fragedă în cât nu am rezistat și am cules o plasă plina. 
Mai intai m-am gândit să fac o salată dar mai apoi m-am hotărât să încerc o ciorbă făcută taman după modelul ciorbei de salată verde. 

Pentru ciorba asta aveam nevoie de niscai ceva afumat așa că am făcut o vizită măcelăriei de unde am luat o bucată faină de costiță și am mers către casă.
N-am stat mult pe gânduri și m-am apucat să spăl cu apă rece fiecare frunză în parte și să rup cozile prea mari.
Când am terminat am lăsat verdeața la scurs și am tăiat în bucăți ciolanul: nici prea mare dar nici mici că doar aveam de unde. Am pus pe foc oalași am călit la foc mititel carnea vreme de câteva minute.
Când afumătura era deja frumos înroșită am pus o ceapa, un morcov și un pătrunjel date prin răzătoare. După două minute am pus și vreo patru cățeluși de usturoi tăiați mărunt.

Am amestecat și am pus apă cât să se acopere tot ce era în ceaun. 
Între timp am curățat alți trei morcovi, doi pătrunjei și un păstărnac mic.
Legumele astea le-am făcut feliuțe și le-am pus la fiert. 
Pentru că doream ca ciorba să iasă mai groasă dar nu intenționam să folosesc faina sau amidon, am curățat un cartof pe care l-am ras în oala (pus la fiert la început, cartoful ras mărunt pur și simplu s-a ”topit” și astfel a îngroșat ciorba). 
În momentul în care rondelele de morcov au fost fierte am pus și frunzele de leurdă rupte în mână nu tăiate.
Din cativa căței de usturoi am făcut un mujdei frecat cu sare și puțin ulei. Peste acest mujdei am scăpat cam o cutie de iaurt acrișor numai cât trebuia, piper proaspăt macinat și o jumătate de linguriță de praf de cimbru. Am vărsat sosul acesta în ceaun și am oprit focul.
Cum a ieșit? Nu va pot descrie în cuvinte…
Doar atât vă spun: dacă iubiți mâncarea la fel de mult cum o iubesc eu, felul asta e musai sa-l încercați 
Pofta buna!